בדיקה

בדיקת פטיש שמידט (פטיש רתע) לפי תקן ישראלי ת"י 26 חלק 7

תערובות בטון משמשות כיום רכיב מרכזי במערך הבניה בארץ ובעולם כאשר בין כלל התכונות התפקודיות של הבטון נמצאת התכונה המרכזית והחשובה שבהן : חוזק הלחיצה.

חוזק הבטון בלחיצה יכול להתקבל בשתי דרכים עיקריות: האחת, "בדיקות הורסות" המבוססות על הפעלת כוח לחיצה באמצעות מכשור מתאים על דגם בדיקה נתון (קוביה, גליל, מנסרה) עד "הרס"/שבר מוחלט שלו וקבלת נתוני חוזק השבירה הסופית של הדגם.

דרך שניה הינה ביצוע "בדיקות לא הורסות", בדיקות שבאמצעותן ניתן לקבל הערכת חוזק הבטון באלמנט הנדרש לבדיקה מבלי לגרום לכל פגיעה או הרס שלו.

בין הבדיקות ה"לא הורסות" לבטון נמצאת בדיקת "פטיש הרתע" או בשמה הנפוץ יותר בדיקת "פטיש שמידט" המופיעה בתקן הישראלי ת"י 26 חלק 7.

בדיקת פטיש שמידט הינה שיטת בדיקה המספקת אינדיקציה מהירה לחוזק בטון באלמנט יצוק.

עיקרון השיטה הינו הקשה באמצעות מכשיר ייעודי ("פטיש" ) הכולל בתוכו קפיץ נעול אשר שחרורו גורם לשחרור אנרגיה הפוגעת בפני שטח הבטון הנבדק כאשר התגובה לפגיעה זו הינה למעשה "רתע חוזר".

הערכת ה"רתע החוזר" היא זו הנותנת למעשה את הביטוי לחוזק פני השטח הנבדק, כאשר רתע זה נמדד באמצעות יחידות "מספר רתע" המתורגמות תוך שימוש בגרפים וטבלאות המרה המסופקות על ידי יצרן מכשיר הבדיקה ליחידות חוזק מקובלות, מגה פסקל (מגפ"ס ) בדרך כלל.

העקרון המוביל של הבדיקה ותוצאותיה הינו, בטון בעל חוזק נמוך וצפיפות נמוכה "יספוג" את האנרגיה המופקת ממכת הפטיש וכתוצאה מכך תוצאת הרתע החוזר שתתקבל מפני השטח הנבדק תהיה נמוכה וההיפך כמובן לבטון צפוף וחזק.

יתרונות בדיקת פטיש שמידט

  • בדיקה "לא הורסת", לא פוגעת ולא משפיעה על האלמנט הנבדק ותפקודו.
  • נותנת פתרון להערכת חוזק נדרש של אלמנטים קיימים שלא ניתנים לקידוח גלילים.
  • קבלת אינדיקציה מהירה ויחסית מדויקת לחוזק בטון בפני שטח נבדקים.
  • באמצעות שימוש בבדיקה ניתן לבצע "מיפוי" ואיתור אי רציפויות "נסתרות" הקיימות בתוך האלמנט קרוב לפני השטח הנבדק.

בדיקת פטיש שמידט בחברת סיסטם מעבדות מתקדמות

ביצוע בדיקת פטיש שמידט דורשת מקצועיות ומיומנות גבוהה. במסגרת השירות המקצועי של חברתנו אנו מפעילים לביצוע הבדיקה בודקים מוסמכים המבצעים אותה תוך שימוש בציוד בדיקה מתאים ומכויל על מנת להבטיח את אמינות תוצאות הבדיקה המתקבלות. 

בדיקה זו כמו גם יתר הבדיקות בביצוע חברת סיסטם, מבוצעת בהתאם לתקנים הישימים תוך כדי הקפדה על דרישות בטיחות ואיכות על מנת לספק את התוצאות המדויקות אשר ישמשו נכונה את הנדרשים להערכת חוזק הבטון ואיכותו באלמנט הנבדק.

כל הסיבות לבחור בחברת סיסטם מעבדות מתקדמות בע"מ

חברת סיסטם מעבדות מתקדמות בע"מ כמובילה בתחומי פעילותה, מציעה שרותי בדיקה  מקצועיים ואמינים המבוססים על 20 שנות ניסיון, פריסה ארצית נרחבת ותודעת שרות גבוהה. לרשות חברתנו עומדים מומחים וצוותי בודקים ברמה מקצועית גבוהה המוסמכים לביצוע מגוון רחב של בדיקות בשימוש עם ציוד משוכלל וחדשני, הקפדה על עמידה בדרישות התקנים, אמינות ודיוק. מעבדותינו מחזיקות בכל האישורים הנדרשים לביצוע בדיקות מטעם הרשות להסמכת מעבדות, הממונה על התקינה ומוסדות הסמכה מחו"ל.

לקבלת פרטים נוספים בנוגע לבדיקת פטיש שמידט או כל בדיקה אחרת הינכם מוזמנים ליצור עימנו קשר בטלפון מספר *3299 ונשמח לעמוד לרשותכם במתן תמיכה וייעוץ מקצועי מתאים.

להצעת מחיר ופרטים נוספים:

פרטי המחלקה: