בדיקה

בדיקות בטון קשוי – נטילת גלילים ובדיקת חוזק לחיצה לפי ת"י 26

הבטון הינו מרכיב מרכזי בתהליכי הבניה בארץ ובעולם כאשר הוא מבוסס על תערובת מתוכננת ומבוקרת של מספר מרכיבים האמורים להקנות לו תכונות תפקוד שונות ביניהן החשובה ביותר,  חוזק הלחיצה אשר השפעתו הינה מכרעת ביותר על הבטיחות התכנונית והתפקודית של אלמנט מבני נתון. על מנת לאמת את תכונות תערובת הבטון בכלל ואת חוזק הלחיצה בפרט והתאמתם לדרישות התכנון והתקנים הישימים, יש לבצע בדיקות שונות.

בדיקת חוזק הלחיצה של בטון קשוי יכולה להתבצע על קוביות בטון תקניות אשר נוצקו בשימוש עם תערובת בטון טרי שנדגמה במהלך יציקת אלמנט נתון, או באמצעות קידוח ונטילת גלילים מתוך הבטון הקשוי של האלמנט הקיים.

בדיקת חוזק הבטון הקשוי באלמנט נדרשת במקרים בהם תוצאת חוזק הלחיצה של מדגם הבטון הטרי שנדגם במהלך יציקת האלמנט לא עמד בחוזק התקני הנדרש לאחר 28 יום, או במקרה שאין בנמצא כל מידע בנוגע לחוזק הבטון באלמנט קונסטרוקטיבי נתון.

בדיקת חוזק הבטון הקשוי באלמנט מתבצעת באמצעות ביצוע קידוח והוצאת גלילי בטון קשוי ממנו.     הגלילים נבדקים חזותית לשלילת פגמים היכולים להשפיע על תוצאות הבדיקה, בהמשך מועברים הגלילים למעבדה לביצוע ניסור ויישור למידות תקניות עבור בדיקת חוזק הלחיצה בשימוש עם מכבש ייעודי. כל הפעולות הללו מבוצעות בהתאם לדרישות המפורטות בסדרת תקני ת"י 26 על חלקיו הישימים לבדיקה זו.

חשוב לדעת

  • קידוח הגלילים הינה פעילות הורסת ועקב כך נדרש לקבל מראש אישור של מהנדס השלד לביצועה. האישור צריך לכלול סימון והכוונה מדויקים למיקום ביצוע הקידוחים בשטח.
  • מספר הגלילים הנדרשים לקידוח ובדיקה הינו בהתאם לדרישות התקן הישים וזאת לפי נפח הבטון שנדרש היה ליציקת האלמנט הנבדק, או בהתאם לדרישות מהנדס או מפקח המבנה.
  • הגלילים יקדחו רק לאחר 14 יום מתאריך היציקה ויבדקו לאחר 28 יום ועד 60 יום מיום היציקה עבור מתן התאמה לבטון הנבדק.

בדיקת חוזק גלילי בטון קשוי בחברת סיסטם מעבדות מתקדמות

קידוח הגלילים, הכנתם ובדיקת חוזק הלחיצה שלהם הינם תהליכים מורכבים הדורשים מקצועיות רבה בביצוע ושימוש במכשירים מתאימים לפעילויות אלו. במסגרת השירות המקצועי בחברת סיסטם, אנו מקפידים להשתמש בציוד מתקדם ומכויל על מנת להבטיח כי המדגמים שנקדחו מהאלמנט ונבדקו, ייצגו באופן הנכון והתיקני את האלמנט הנבדק. בדיקה זו כמו גם יתר הבדיקות במעבדותינו מבוצעות תוך כדי הקפדה על בטיחות ודרישות התקנים ונהלי עבודה קיימים, זאת על מנת לספק את התוצאות האמינות והמדויקות אשר ישמשו נכונה את הנדרשים להערכת חוזק הבטון ואיכותו.

כל הסיבות לבחור בחברת סיסטם מעבדות מתקדמות בע"מ

חברת סיסטם מעבדות מתקדמות בע"מ הינה המובילה בתחומי פעילותה, מציעה שרותי בדיקה  מקצועיים ואמינים המבוססים על 20 שנות ניסיון, פריסה ארצית נרחבת ותודעת שרות גבוהה.

לרשות חברתנו עומדים מומחים וצוות עובדים ברמה מקצועית גבוהה בביצוע מגוון רחב של בדיקות, זאת תוך כדי שימוש בציוד משוכלל וחדשני, הקפדה על עמידה בדרישות התקנים, בטיחות, אמינות ודיוק.

מעבדותינו מחזיקות בכל האישורים הנדרשים לביצוע בדיקות מטעם הרשות להסמכת מעבדות, הממונה על התקינה ומוסדות הסמכה מחו"ל. 

לפרטים נוספים בנוגע לבדיקות חוזק בטון קשוי באמצעות קידוחי גלילים או כל בדיקה אחרת
הינכם מוזמנים ליצור עימנו קשר בטלפון מספר *3299 ונשמח לעמוד לרשותכם במתן תמיכה וייעוץ מקצועי מתאים.

סרטון הדגמה

סרטון הדגמה קידוח גלילי בטון קשוי

להצעת מחיר ופרטים נוספים:

פרטי המחלקה: