מחלקות

בדיקות אל הרס (NDT)

בדיקות אל הרס (NDT- Non Destructive Testing) היא קבוצה רחבה של טכניקות אנליזה הנעזרות במדע וטכנולוגיות תעשייתיות, על מנת לבדוק תכונות חומרים, רכיבים או מערכות ללא הריסתם. היות וטכניקות אלו אינן משנות או הורסות את החלק הנבדק, הן חוסכות כסף רב וזמן ומאפשרות למנוע נזק לציוד או אובדן כספי ולמזער את הסיכון לפגיעה בחיי אדם.

לבדיקות אל הרס, או Non Destructive Testing, יש מגוון רחב של שימושים בענפים ותעשיות. אשר אנו מבצעים בדיקות ריתוכים לקונסטרוקציות, מכלים וצנרת וכך מעניקים לכם המון שקט נפשי.

מטרת בדיקות אל הרס - Non Destructive Testing

בתעשייה, בדיקות אל הרס משמשות עבור מניעת כשלים. תפקידן של בדיקות אל הרס הוא לאתר כשלים מבעוד מועד על מנת שלא להגיע למצבי שחיקה, בלאי ועייפות החומר. בדיקות אלו חשובות במיוחד והן יכולות למנוע מכשלים ומשם להימנע מאובדן כספי ומסיכון חיי אדם. 

יש המון גורמים שיכולים להוביל לכשלים בתפקודן של מערכות ומוצרים, חלקם ניתן לחזות ואחרים יש לאתר מבעוד מועד. ישנם כשלים אשר נגרמים כתוצאה מתכנון או ביצוע לקוי ואחרים יגרמו כתוצאה ממאמץ חוזר ונשנה. 

בין אם נעשה שימוש שגוי בחומרי גלם, ובין אם העבודה לא בוצעה על הצד הטוב ביותר, הסיכוי לכשלים יהיה גבוה, ויש לאתר את אותם הכשלים בהקדם. בדיקות אל הרס עוזרות בכך ומונעות כשלים עתידיים או כשלים אפשריים. 

בדיקות ריתוכים – מדוע זה חשוב?

בענפי תעשייה שונים ומגוונים משתמשים בעבודות ריתוך למטרות שונות ומגוונות. מקצועית עד כמה שתהיה עבודת הריתוך, מספיק שריתוך אחד יבוצע לא נכון ואז הקונסטרוקציה תקרוס. בדיקת ריתוכים עוזרת למנוע זאת מבעוד מועד, ולהקטין את הסיכון להתמוטטות של קונסטרוקציות מסוגים שונים. הן יכולות למנוע המון בעיות מכשל של המבנה ופגיעה במוניטין, דרך נזקים כספיים ועד אובדן חיי אדם. 

בדיקות ריתוכים משמשות גם למניעת הרס של מיכלים וצינורות בהם עוברים חומרים מסוכנים ומזהמים. ריתוך אחד שאינו תקני יכול להוביל לדליפה או פיצוץ מה שיכול לגרום לשריפות, זיהום, אובדן כלכלי וסיכון חיי אדם. 

אנו מבצעים בדיקות ריתוכים כדי למנוע את כל אלו ועוד, באמצעות כלים מתקדמים שמאפשרים לנו לראות פגמים שנסתרים מהעין בריתוכים, ולוודא שהקונסטרוקציות, הצנרת והמיכלים שלכם עומדים בכל התקנים הנדרשים ושלנקודות הריתוך אין אף נקודת תורפה שדורשת התייחסות מידית. 

אילו שיטות של בדיקות ריתוכים ישנן?

יש שיטות שונות לביצוע בדיקות ריתוכים כמו למשל:

    • בדיקות ויזואליות – איתור באמצעות אמצעי הגדלה, פנס למיקוד הראיה או ציוד שמוחדר לצנרת. 
    • בדיקות חלקיקים מגנטיים – בדיקות שמבצעות מעקב אחר השטף המגנטי בעזרת נוזל או אבקת חלקיקים מגנטיים. 
    • בדיקות רדיוגרפיה – דומות לבדיקות רנטגן ומבוצעות על ידי קרני X. ישנן גם בדיקות שמבוצעות על ידי קרני Y ועל ידי קרני גמא. 
    • בדיקות אולטרסאונד – דומה לבדיקה רפואית באופייה. הבדיקה מבוצעת על ידי גלי קול שמשודרים אל החלק הנבדק ומאתרים בעיות. 
  • בדיקות נוזל חודר – שימוש בנוזל מיוחד שחודר אל החלק הנבדק ומזהה אי רציפות. מתאים לבדיקות על פני השטח. 

סוג הבדיקה שנבצע תלוי לא פעם בהגדרות התקן, דרישות לקוח או מידת הסיכון היחסי. 

המעבדה המובילה בישראל לבדיקות אל הרס לריתוכים

בדיקות אל כשל או Non Destructive Testing צריכות להתבצע על ידי מעבדה שקיבלה אישור מהרשות הלאומית להסמכת מעבדות והממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה. סיסטם מעבדות מתקדמות בע"מ זו המעבדה המובילה בישראל בתחום ולה כל האישורים הנדרשים. המעבדה מפעילה צוות מומחים מקצועי וזמין לביצוע בדיקות בדיקות אל הרס בפריסה ארצית.

לפרטים נוספים צרו אתנו קשר או תאמו בדיקה!

להצעת מחיר ופרטים נוספים:

פרטי המחלקה: